Over ons

De feitelijke vereniging ‘Alumni Gentse Filosofen en Moraalwetenschappers’ (afgekort AGFM) werd op 1 juli 2015 opgericht en probeert sindsdien een contactplatform te zijn voor alle aan de UGent afgestudeerde filosofen en moraalwetenschappers.

Missie

De vereniging ‘Alumni Gentse Filosofen en Moraalwetenschappers’, kortweg AGFM, wil een platform zijn waar alle aan de UGent afgestudeerde filosofen en moraalwetenschappers en de leden van de vakgroep elkaar kunnen ontmoeten en waar ze zich kunnen inzetten om de uitstraling en kwaliteit van de opleiding te bevorderen.

Visie

We organiseren activiteiten en ontmoetingsmomenten om het contact tussen de alumni onderling en met de Universiteit Gent te versterken.

We zetten het maatschappelijk belang van filosofische attitudes en vaardigheden in de verf om zo de uitstraling van de opleidingen wijsbegeerte en moraalwetenschappen te bevorderen.

We dragen bij tot de relevantie en kwaliteit van de opleiding door de onderwijsactiviteiten te ondersteunen.

Werking

De vereniging Alumni Gentse Filosofen en Moraalwetenschappers is samengesteld uit twee organen: een raad van bestuur en een algemene vergadering.

De raad van bestuur coördineert de activiteiten van de Alumni Gentse Filosofen en Moraalwetenschappers en komt drie maal per jaar samen.

Huidige samenstelling raad van bestuur:

Voorzitter: Danny Praet
Ondervoorzitter: Johan Braeckman
Secretaris: Tom Claes
Penningmeester: Erik Weber
Bestuurslid: Joke Meheus
Bestuurslid: Sigrid Sterckx

De algemene vergadering is samengesteld uit alle effectieve leden van de Alumni Gentse Filosofen en Moraalwetenschappers. De algemene vergadering komt minstens 1 maal per jaar samen op vraag van de voorzitter van de raad van bestuur. De voornaamste taken van de algemene vergadering zijn de goedkeuring van de begroting en het goedkeuren van de raad van bestuur.

Statuten en andere documenten

Oprichtingsakte AGFM